Thursday 5 January 2012

...Pesta Pulau Pinang 2011...

Assalamualaikum,
Nak patah balik ke tahun lepas sekejap...tak lama pun..lebih kurang bulan Disember saja...Nak cerita yang rezeki aku dalam polis ni sangat2 aku bersyukur...Alhamdulillah akhirnya dapat juga aku bawa keluarga aku jalan2 makan angin kata orang...dah lama rasanya aku tak bawa mereka jalan jauh2 ni...dulu time dalam tentera rajin juga...masa tu income tetap...boleh la adjust2..kiranya aku ni kaki bawa keluarga jalan2 juga lah..

So,bulan lepas aku ambil cuti...lama dah tak cuti balik kampung...aku bawa family aku jalan2 satu hari...pukul 9 pagi kami keluar dari Yan...terus pergi ke Pameran DinoTrek anjuran Petrosains kat Jusco Seberang Prai City kalau tak silap aku...yang aku tau pameran tu kat dalam Jusco lah...kat Bandar Perda...melilau juga aku cari...maklumlah dah lama tak ikut jalan BM tu...segalanya berubah...harap signboard dengan tanya orang je lah...akhirnya sampai juga..kami antara orang2 terawal...lebih kurang baru pukul 10.30 pagi..Dinosaurs pun tidur lagi...

Kat dalam tu tengok Dinosaur jer lah...nak buat apa lagi...tangkap gambar...Kakak main music chair menang dapat hadiah...lain2 aktiviti ada lah sikit2..aku layan jer lah anak2 aku..biar lah dia oprang nak buat apa pun kat dalam tu...belajar lah setakat mana nak belajar tentang Dinosaur ni...dah lama depa tak seronok camni..

Time tengahari baru keluar...perut pun dah bunyi...alang2 dah sampai tempat camtu makan lah tempat best sikit so aku belanja family aku Chicken Rice Shop...merasa juga kat sini...kalau kat Langkawi tu Nasi ayam Pak Ya ada lah....hu..hu....boleh tahan jugak la harga kat Chicken Rice Shop ni tapi aku pejam mata bayar je..bukan selalu pun..sekali - sekala bagi family aku happy...lagipun belanja family makan & minum ni masuk kategori sedekah la jugak...

Habis makan kami gerak ke Penang...naik Feri...first time la anak2 aku naik feri Penang ni...kalau feri Langkawi dah jemu dah kot...aku biasa lah...time kecil2 dulu selalu datang Penang inilah sumber pengangkutan utama...mana ada jambatan lagi masa tu...so biar depa enjoy atas feri tu...boleh keluar dari kereta...tengok pemandangan laut dan Penang dari jauh...

Sampai kat Penang awal lagi..pesta jam 6 petang baru buka...aku bawa family aku ronda2 dulu...singgah kat Tokong Ular...tengok ular pulak...beli2 souvenir kat situ...dan hampir nak pukul 6 ptg kami pun gerak ke Tapak Pesta Sg Nibung....aku ingat dah hampir 15 tahun aku tak masuk Pesta Pulau Pinang ni...seingat2 aku last aku masuk time sekolah dulu....time muzik rock sedang menggila...aku ingat lagi tengok konsert Search kat pesta ni...headbanging bro.!!!

Luasnya tapak pesta ni...barang pun banyak murah2..tak cukup tangan aku & family beli barang..macam2 lah...rambang biji mata...aku rembat yang murah2 jer...terpaksa pulak pergi simpan barang kat kereta baru ronda lagi..dah tak cukup tangan nak pegang..he..he...anak2 aku nak main Roller Coaster lah..macam2 lah...layannnnn...tapi aku beli tiket jer lah...tak naik pun takut nanti berpinau mata ni siapa nak bawa kereta balik..cuma last sekali masuk rumah hantu jer semua sekali...sekali masuk sampai rm 12 seorang...kopak aku rm 60...hentam sajalah ...setahun sekali...

Malam tu juga bertolak balik lebih kurang pukul 11 malam ...bawa naik jambatan Pulau Pinang pulak...samapi kat Yan lebih kurang pukul 1 pagi...Thank You Allah kerana menganugerahkan rezeki ini pada ku...Aku bersyukur sangat kepadaMu...kerana ia mengembalikan kembali keceriaan dalam keluargaku...biarlah apa yang orang katakan pada kerjaya baru ku ini...ada yang suka..ada yang benci...yang pasti seikhlas mana kita melakukan tugas dan tanggungjawab untuk kesejahteraan semua orang....





No comments: