Tuesday 3 January 2012

..Langkawi..

Assalamualaikum,
Siapa sangka aku akan kembali ke Langkawi...tak sangka lepas habis training tengok2 penempatan aku kena kat Langkawi...masa dapat tahu tu aku tak tau apa reaksi aku..seronok ke..terkejut ke..terkedu pun ada...rasa2nya macam dah tak nak dah duduk di Langkawi ni...tapi itulah kuasa Allah kan...dah di tentukanNya rezeki aku kat sini juga..
Aku masih ingat masa mula2 masuk Langkawi dulu....tahun 2006...macam2 kerja aku buat...dari kereta sewa , kerja tempat besi buruk , kat cinema pun pernah...hotel saja 3 buah aku pernah kerja...security pun pernah...last2 jadi supplier kecil-kecilan...sampai aku dah tak larat dah nak duduk kat Langkawi ni...kerja bagai nak tercabut semua kakitangan aku tapi hasilnya macam tu juga...duit tak pernah cukup...
Bila aku decided nak balik kampung kat Yan Jun 2010 aku ingat for good la aku tinggalkan Langkawi...siap angkat barang pindah...barang yang tak banyak mana pun...
Tapi masa kat kampung pun susah juga...bukannya ada kerja tetap juga...buat jer la kerja yang biasa buat..hantar barang..berniaga sikit2...tapi dah tak larat dah aku...memang aku plan nak cari kerja dengan goverment balik...berpusing merata cari la kat hospital la..cari kat Tenaga Kerja la...kat Universiti pun ada...tapi nak jadi rezeki aku Pak Su aku ex polis talipon bagitau suruh ambil borang kat Balai Polis Yan sebab ada pengambilan untuk bekas tentera..kata dia tarikh tutup 30 Nov 2010..masa dia call aku dah 27 Nov 2010...mak aihh...tinggal 3 hari lagi....kelam kabut aku pergi ambil borang...borang pulak alahai...banyaknya nak kena isi..pastu nak kena sain macam2 orang...nak kena patah balik balai sain OCS pulak...satu hari aku settlekan dan pos laju hari tu jugak...doa la moga2 dapat...
Alhamdulillah dapat juga panggilan pergi interview kat Anak Bukit...ramai jugak yang pergi...member satu skot aku dulu pun ada..di pendekkan cerita akhirnya dapat juga kerja ni...so pergi training 17 Jan 2011 kat Maktab PDRM KKB....


Dan kini aku kembali ke Langkawi sebagai orang baru lah...bukan kerja merapu lagi..tapi kerja yang sempurna sikit..ada juga advantage nya sebab aku dah memang expert Langkawi ni...hee....hee

No comments: