Friday 20 January 2012

...CNY...

Assalamualaikum,
...memang letih sikit 2/3 hari ni sampai nak update blog pun tak sempat...errr...bukan tak sempat tapi tak berapa ada idea...badan letih sikit...mula dengan air tak ada sekitar kawasan Kuah ni sebab ada paip pecah kat area Kelibang...so dia orang tutup air sebab nak repair....apa kaitannya dengan aku yang letih..?...Letih la mengangkut air...mau dekat 15 kali naik turun tangga dengan bawa air yang berat pulak tu...rasa nak tercabut bahu aku...yang kedua sibuk dengan tugas lah...dah nak dekat Chinese New Year ( CNY ) ni...Langkawi akan sibuk kembali lah..ramai orang masuk sebab cuti panjang...dan tugas polis lah untuk pastikan kegiatan jenayah di minimumkan sebaik mungkin...supaya pengunjung2 yang datang ke Langkawi rasa selamat dan selesa..

...cakap tentang CNY ni tentu tak boleh lari dari limau mandarin....bersepah dah di jualkat supermarket2 tu...ada juga lah aku beli untuk family aku...tapi aku tak makan sangat lah...tu bahagian family aku....bahagian aku..?...tak larat nak makan aku..ada jer orang hantar kat off...naik kembung perut aku makan limau ni...tapi susah nak berhenti lah...kena pulak yang manis tu...perghhh...sedar2 sakit perut jer....mewahnya makan kat Malaysia ni...bersyukur dengan keamanan ni...boleh merasa berbagai2 jenis makanan tanpa perlu takut atau tak  cukup seperti di kebanyakan negara yang di landa kemiskinan macam kat Afrika tu...kesian kan...bersyukurlah dengan nikmat yang ada di Malaysia ni...




..okay ..kepada yang sesiapa balik kampung tu berhati2 di jalan raya...Don't Drink & Drive...Don't Sleep & Drive...Don't HPoing & Drive...and most important thing...Don't Watch X Movie la while Driving...haiyaaa...kesian kat orang oooo...tak pasal2 meninggal kena langgar...Jadi lah pemandu yang berhemah...kalau anda tak sayang diri anda ingat lah kat orang yang sayang anda....jangan sia2kan penantian mereka....!!!


No comments: