Saturday 7 January 2012

..Pasar Malam Kuah...

Assalamualaikum,
..Hari ni hari Sabtu..aku & wife baru balik dari Pasar Malam Kuah...Pasar Malam Kuah ni tiap2 hari Sabtu & Rabu...biasanya aku pergi time petang2 sebelum maghrib...senang nak meronda..orang tak berapa ramai lagi....aku selalu ke sini sebab beli makan jer lah...ada lah 2/3 kedai yang aku selalu beli..ni salah satu kedai dia..aku suka beli mamosa & popia goreng kat kedai ni...mamosa 2 biji seringgit..popia 4 biji seringgit..

 ..sedapkan tengok..aku suka sebab dia goreng garing2..favourite aku la bila kunyah dia kerup2 dalam mulut...
Ada macam2 lagi lah orang berniaga kat sini..kebanyakannya makanan...pelancung2 luar pun ramai meronda di sini..biasa lah mesti tangkap gambar punya...hari ni aku pun jadi macam pelancun tankap gambar juga..he..he..

Ada la lagi tempat2 tertentu yang aku suka beli barang..Nasi Kandar..Apom Balik...Bihun Sup...dan Nasi Lemak untuk anak2 aku...lain daripada tu meronda jer lah...beli air...tapi air dah naik harga..sebungkus 1.50...dulu 1 ringgit jer...hmmm...gaji naik..barang pun naik...apa boleh buat...kena biasakan diri jer lah...mau tak mau tetap kena beli juga apa2 pun...peniaga2 pun pening kepala juga...pembekal naik harga mereka pun kena naik harga juga lah...camni lah keadaannya sampai bila2 pun...terima sajalah kan...!!!..Keadaan dunia dah macam ni....

Apa pun keunikan kat Malaysia ni sebab ada pasar2 malam ni lah...tempat bagi golongan berpendapatan sederhana dapat beli barang yang agak mampu di beli...dan berbagai2 jenis makanan dengan harga yang berpatutan...Proud To Be Malaysian..


No comments: