Wednesday 25 January 2012

..Busy..????

Assalamualaikum,
..ha..ha...busy apa tah aku pun tak tahu..?...sampai nak update blog pun tak sempat...kadang2 bila kita asyik melakukan perkara2 lain kita terlupa tentang sesuatu perkara yang sering kita lakukan..contohnya : nak updatekan blog ni lah...!!!...bukannya busy apa sangat pun cuma time CNY ni cuti panjang so busy kat rumah le...busy layan family...!!...Anak2 aku pun cuti panjang...Sekolah sambung cuti sampai seminggu...bawa jalan2 pusing Langkawi..( nanti aku post lain )..

...ada juga busy sebab bertugas....semalam kena Ops...ronda2 pantau keadaan sekeliling Langkawi...hmmm...hairanlah aku dengan sikap segelintir manusia..tak sayang nyawa agaknya atau pun tak tahu diri tu ada nyawa...aku cakap pasal Mat Rempit lah ni....dah la bawa laju...tak pakai helmet pulak tu....tahu pulak lari bila nampak polis...makna tahu lah diri tu buat salah...kenapa suka pilih jalan yang salah..?..Kat kepala otak aku ni fikir macam2...Orang tua mereka ni tak tahu ke..?...Terlalu sibuk kah sampai tak peduli kat anak2..?...Aku kadang2 jadi risau juga...aku pun ada anak2 juga...Nauzubillah!..Ya Allah peliharalah keluarga ku dari mengikut jalan yang salah....!!!

...kalau tengok paper ke ..tengok berita ke hari2 boleh tengok kes accident...yang teruk kes motor lah...mesti terpelanting kalau dah bawa laju...ngeri aku...sikap dalam diri tu yang menjadi masalah...macam2 kempen dah buat tapi sikap pemandu2 kat Malaysia ni sukar nak berubah...macamana lah nak beri kesedaran ya...?...apa boleh buat..kena teruskan bagi nasihat lah semoga ada yang dengar nasihat supaya lebih berhati2 dan berhemah semasa menggunakan jalanraya...sekurang2nya dapat juga di kurangkan kadar kemalangan di jalanraya...dan kalu boleh lepas ni pihak PDRM tak perlu lagi nak buat OPS SIKAP...sebab semua rakyat dah boleh mengubah sikap apabila di jalanraya..insyaAllah...

No comments: