Thursday 5 January 2012

...Divine Weapon..

Assalamualaikum,
Hari ni pun off lagi...boring lah pulak tak tahu nak buat apa...lepas hantar kakak pergi sekolah pagi tadi aku terus ke pasar...beli ayam,ikan,sayur dll...beli untuk stok 2/3 hari...tak payah nak ke pasar hari2...letih la...pasar Kuah tu boleh tahan juga lah jaraknya dari rumah aku ni...

Lepas breakfast...online kejap...check apa yang patut...seronok jugalah sebab dah mampu pakai balik pc...dulu kalau nak online kena pergi cc...limited sikit la...time limited...duit jangan cerita la...kalau ada lebih baru pergi cc..
tepat pukul 10 am mengadap Astro Box Office...cerita Korea..Divine Weapon..layan lah sebab aku memang suka tengok cerita2 based on actual events ni...cerita2 sejarah camni ...kena pulak ada action pulak tu...swordsplay pun menarik juga...

Cerita ni berkisar semasa pemerintahan King Sejong ( Korea ) yang hadapi ancaman dari kerajaan China ( Dinasti Ming )...so hero & heroin cerita ni berusaha membina senjata yang hebat...pelancar roket..!!,,,Yang pada zaman tu kira paling canggih la...kat penghujung cerita ni ada statement mengatakan itulah pelancar roket pertama di dunia dan pihak barat menciptanay 300 tahun kemudian...aku tak tahu lah betul ke tidak...yang penting aku enjoy cerita ni...try lah tengok kalau sesiapa yang minat tengok cerita aksi ...

No comments: