Saturday 11 February 2012

..Underwater World Langkawi...

Assalamualaikum,
..ingatkan hari ni nak rehat jer sebab dah 4 hari berturut2 kena ulang alik ke Mainland sebab tugasan...tapi camana tah lepas Subuh tadi susah pula nak tidur..so aku ajak family aku keluar breakfast..kat Restoran Aiman dekat Pekan Rabu...aku pekena tosei telur perghhhh....

..lepas makan takkan nak balik kot...dah alang2 keluar terus jalan2 lah...aku main drive jer..on the way tu terfikir pergi Pantai cenang pun okay juga ni..so terus la ke Pantai Cenang...sampai area sana aku masuk parking depan Under Water World tu..anak2 aku dah melompat cakap aku nak bawa masuk Under Water World...ehhh...tak plan pun tapi camana tah spontan jer aku cakap pergi tengok time masuk bila ..?...masing2 berlari tengok kat kaunter tiket tu..." pukul 10 abah..!!! "....aku tengok time baru 9.30 am...ada masa lagi ni...dalam hati pun apa salahnya sekali sekala bawa anak2 jalan2...lagipun aku rasa dah agak lama tak masuk Under Water World...okaylah...bolehlah....sebelum tu kita jalan2 kat tepi pantai dulu...jom!!!

...tepat pukul 10 kami masuk dalam...sebab aku guna i/c Langkawi kami masuk separuh harga saja...okay lah RM 65 untuk 4 dewasa 1 kanak2...apa lagi jom kita masuk tengok apa kat dalam ni...

..ini kat area kaunter tiket tu baru...belum masuk lagi...






..haa tu baru nak mula tu...ular pun ada...letak dalam akuarium kecil ...ada lagi ni...





...tarikan kat Under Water World Langkawi ni...Penguin...ada 2 jenis kat sini...African Penguin & Rock Hopper Penguin...boleh la juga tengok dari dekat Penguin ni...kalau tak tengok kat tv jer lah..












..hidupan merin...cantik kan..?..ada sikit lagi ni...
..sea dragon...and
..sea horse....





..ikan hiasan...pun cantik juga...and last sekali gambar Koi Pond & Otter...


...sebenarnya banyak lagi ikan2 dan hidupan lain kat Under Water World Langkawi ni tapi kalau nak tengok kena datang dan masuk sendiri lah yer...so jangan lupa kalau datang ke Langkawi singgah2 la ke Under Water World Langkawi ni....!!!!


No comments: